تعریف کارگزینی
مدیریت کارگزینی یا همان مدیریت منابع انسانی عبارتند از :
ایجاد و توسعه برنامه هایی که از طریق آنها ضمن بهبود توانایی های نیروی انسانی، اهداف فردی و سازمانی حاصل گردد. در واقع مدیریت منابع انسانی، ایجاد و پرورش و حفظ سرمایه های انسانی برای دستیابی به اهداف است.
کارگزینی دارای عناوین مختلف در سازمان ها و در تاریخچه تأسیس سازمان ها در کشور است. از جمله: مدیریت امور کارکنان، مدیریت امور پرسنلی، مدیریت منابع انسانی، اداره امور استخدامی، مدیریت سرمایه انسانی و ...
شرح واحد کارگزینی
واحد کارگزینی زیر مجموعه رئیس اداره امور عمومی بوده و به لحاظ سازمانی و اداری، رئیس اداره در سطح مدیران پایه محسوب می گردد که زیر نظر مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان فعالیت دارد.
واحد کارگزینی شبکه بهداشت و درمان آستانه اشرفیه متشکل از کارگزینی ستاد شبکه – کارگزینی مرکز بهداشت و کارگزینی بیمارستان کوثر می باشد که واحد بایگانی زیر مجموعه آن واحد است.
پرسنل واحد کارگزینی
| نام و نام خانوادگی | سمت | تحصیلات | تصویر | 
| 
 رضا نیکرو | 
 کارشناس مسئول کارگزینی | 
 کارشناسی حسابداری | 
 | 
| 
 باهره خردادپور | 
 کارشناس کارگزینی | 
 دیپلم علوم انسانی | 
 | 
| 
 سحر سلیمی دهکائی | 
 کارشناس کارگزینی | 
 کاردانی نرم افزار | 
 | 
| 
 رضوان بهروزه | 
 کارشناس کارگزینی | 
 کارشناسی مدیریت دولتی | 
 
 | 
| 
 ذبیح الله میرزایی | 
 مسئول بایگانی | 
 دیپلم کامپیوتر | 
 
 | 
| نظری | کارشناس کارگزینی | 
 | 
 | 
اهداف کارگزینی
مدیریت منابع انسانی در واقع جنبه های انسانی مدیریت را در بر می گیرد. زیرا که انسان عامل مهمی در رسیدن به هدف های سازمان و مدیریت است. از اینرو امروزه منابع انسانی به منزله یکی از شریان های مهم و حیاتی هر سازمان می باشد. هدف مدیریت منابع انسانی عبارت است از، بهبود بخشیدن مشارکت مؤثر کارکنان به طریقی اخلاقی و مسئولانه از نظر اجتماعی در سازمان و کمک به عملکرد بهتر در سازمان برای نیل به اهداف سازمانی.
شرح وظایف کارگزینی
- رسیدگی به فرم های پر شده استخدامی به منظور حصول اطمینان از صحت پاسخ آنها
- تهیه پیش نویس های کارگزینی از قبیل پیش نویس احکام انتقال، ترمیم حقوق، مرخصی، معذوریت، ترفیع، اضافه کار و نظیر آن با اطلاع مقام مافوق و با رعایت قوانین و مقررات مربوط
- رسیدگی به پیشنهادات و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدامی تبدیل وضع استخدامی، ترفیع، بازنشستگی و تعیین برقراری حقوق بازنشستگی و یا وظیفه.
- انجام امور مربوط به تعاون، بیمه و رفاه کارمندان
- برنامه ریزی و تمشیت و سرپرستی امور مختلف کارگزینی
- اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدف های مورد نظر
- استخدام و معرفی کارمندان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر
- تهیه ضوابط و دستورالعمل های لازم
- شرکت در کمیسیون ها و جلسات مختلف
- پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان متبوع و اقدام در مورد تأمین این احتیاجات
- مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهارنظر در مورد نحوه اجرای قوانین و مقررات مورد عمل
- اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری
- تهیه گزارش های لازم
جایگاه واحد کارگزینی در ستاد شبکه بهداشت درمان
واحد کارگزینی در کل سیستم اداری دستگاه اجرایی به لحاظ این که وظیفه برقراری، حفظ و تداوم حقوق و مزایای کارکنان را در سطح شهرستان برعهده دارد.کارکنان شاغل در آن واحد به لحاظ ارتباط گسترده با ارباب رجوع می بایستی از روابط عمومی، حسن اخلاق و تسلط کافی بر امور اداری، دستوالعمل های واصله برخوردار باشند.